Am zis de mult ca sunt fan Hytera. Si doar pentru ca au lucruri fainute care ma gadila pe mine la ochi si deget. Ideea e ca nu sunt nici orb, nici prost. Cand au avut lucruri faine le-am promovat, iar cand au avut cacaturi le-am publicat si pe alea. Ideea e ca de ceva timp nu prea mai au lucruri faine. Ori sunt faine doar la prima vedere in reclame si pliante. De mai bine de 2 ani atat eu cat si mai multi multi radioamatori si nu numai au atras atentia asupra bug-urilor, ( nerezolvate nici in ziua de azi), calitatii scazute a unor produse, lansarea cu fast a unor produse defecte atat fizic cat si hw, pretul exorbitant a unor modele /accesorii desi la interior is niste chinezarii iefin lucrate, etc.
De-a lungul timpului am avut posibilitatea de a testa destule echipamente Hytera si pot spune ca am un cuvant destul de pertinent in aceasta privinta. Am modele pe care le folosesc cu drag si acum, au fost modele pe care le-am aruncat pur si simplu la gunoi, altele le-am trimis la vanzator sa se spele e cap cu ele. Nici o clipa nu am uitat insa ca Hytera nu este decat un producator cu gura mare, avid de bani si care in cursa pentru acaparare a pietei nu s-a dat in laturi sa cumpere anumite divizii din cateva tari ori sa fure tehnologie de la alti producatori iar apoi sa lanseze solutiile integrate in anumite modele, solutii pe care nici ei nu le-au inteles pe deplin si apoi nu au fost in stare sa repare bug-urile/problemele aparute. De asemenea nu am uitat si nici nu a trecut neobservat faptul ca Hytera fiind avid de a face cat mai multi bani nu se adreaseaza decat pietei industriale si sectorului militar/servicii.
De aici am ramas uimit sa constat cum anumite terminale TETRA promovate cu mare fast si folosite in retelele „critical communication” sunt de fapt niste panarame, hardware semanand cu clonele de nokia n95 facute pe vapoare , iar software fiind atat de limitate incat nau am idee cum naiba le-au folosit cei ce le-au cumparat .
Despre modele bune am vorbit si am sa mai vorbesc, ce e fain e fain.
Ce nu am inteles eu a fost faptul ca o companie asa de mare in loc sa investeasca in R&D si sa aiba un „user friendly ” PR/Support , au ales sa adopte pozitia strutului la plangerile utilizatorului si pozitia rusului comunist la acoperirea lor.
De curand una din paginile Facebook in care publicam articole despre produsele Hytera a fost raportata si inchisa datorita plagerii formulata de Hytera. Pagina functiona de vre-o 3 ani si nu au avut nimic de comentat cand am fost primul din Romania care a promovat produsele Hytera, de asemenea nu au comentat cand am promovat lansarile noi, in schimb m-au tras de maneca de cateva ori sa nu mai public teste cu statiile pocnitori ori sa nu mai public informatii/ foto cu interiorul anumitor statii care erau sub orice critica. De asemenea mi-au pus in vedere si faptul ca imediat si fara comentarii trebuie sa le transfer lor drepturile de acces a paginii, desi ei nu au contribuit nici macar cu un punct la acea pagina. Penibil si degradant.
Am rezolvat problema prin schimbarea denumirii acelei pagini, pagina e care voi publica in continuare bunele si nebunele in functie de cat de confortabil am sa fiu cand am sa cumpar unele din produsele Hytera.
Pentru un producator care se vrea mare si tare ceea ce au facut mi se pare degradant si disperati sa acopere informatiile negative despre produsele lor. Rusine !
Nu uitati de faptul ca dupa ce achizitionati un produs Hytera in Romania, suportul tehnic este zero, noile sw/fw update/upgrade nu le veti descarca niciodata de la producator, iar daca doriti accesorii, fiti pregatiti sa platiti un pret de 2 ori mai mare decat daca l-ati cumpara din UK/DE.